Ještě lepší jaro? Se slevou 15% na jednorázový nákup PURES. Stačí použít kód LEPSIJARO

Blog 👀

Meditace všímavosti

25. listopadu 2021

autor: M.A. Catherine Floater

foto: Adobe Stock

Meditace všímavosti (tzv. mindfulness meditation) je jedna z nejjednodušších technik, díky kterým se můžete cítit lépe. Zjistěte, jaké benefity meditace a CBD přináší.

meditace všímavosti, mindfulness meditatio, hluboké dýchání, meditace, bdělá pozornost

autor: M.A. Catherine Floater

foto: Adobe Stock

 

Meditace všímavosti

V dnešním rušném světě je naše mysl neustále zaneprázdněná – ať už se jedná o pracovní povinnosti či řešení složitých mezilidských vztahů nebo běžných denních úkolů. Pro mnoho lidí je proto velmi složité se jen tak zastavit, zhluboka se nadechnout a vychutnat si přítomný okamžik. Naštěstí existují způsoby, jak alespoň na chvíli zpomalit naši přetíženou mysl. Jedním z těchto způsobů je meditace a CBD.

 

Tělo ví, jak má dýchat

Meditace všímavosti (mindfulness meditation) je proces, který nám pomůže zpomalit a soustředit se na myšlenky, které nás napadají, a emoce, které prožíváme – aniž bychom je hodnotili. Meditace vyžaduje trénink. Stejně jako při tréninku v posilovně se časem naučíte nejlepší způsoby, jak praktikovat meditaci všímavosti, která funguje přímo pro vás. Důležitým aspektem je také meditace zaměření na váš dech. Existuje mnoho způsobů, jak trénovat hluboké dýchání. Stejně jako u meditace je důležité zjistit, co vám vyhovuje, abyste tuto dovednost mohli vhodně začlenit do svého každodenního života.

 

 

Mějte se lépe

Zpomalení a zklidnění toku myšlenek je samozřejmě lákavé, ale jistě vás zajímá, jakým dalším způsobem vám může meditace všímavosti pomoci. Meditace může zlepšit kvalitu vašeho života. Je dokázáno, že meditace pomáhá se zvládáním projevů stresu a úzkosti, posiluje paměť a napomáhá lépe prožívat emoce. Pokud si totiž budete své myšlenky uvědomovat, budete mít lepší představu o tom, jaké myšlenky vám brání žít život, jaký chcete.

Pokud stále nejste přesvědčeni, jistě vás zaujme fakt, že existuje výzkum, jak může meditace zlepšit zdraví vašeho mozku, a dokonce změnit jeho strukturu. Výzkumná studie potvrdila, že meditace je schopna pomoci lidem bojujícím s depresí a úzkostí ve stejné míře jako antidepresiva. Meditace dokáže také působit na hipokampus, součást mozku, která hraje velkou roli při uchovávání informací. Další část našeho mozku, amygdala, která je spojena s emočními prožitky a kontroluje stres a úzkost, se může díky pravidelné meditaci zmenšovat.

 

Jak zvýšit účinky meditace?

Minduflness meditation samozřejmě můžete různými způsoby podpořit – například pomocí CBD (kanabidiolu). CBD je extrahováno z rostlin konopí, ale nejedná se o psychoaktivní látku. CBD má mnoho léčivých vlastností a jistě stojí za to prozkoumat, jak by právě vám mohlo pomoci. Můžete jej použít na zmírnění bolesti, ale také pro zlepšení vaší psychické pohody. CBD sice není vhodné pro každého, může ale pomoci i s úzkostmi a zklidněním mysli. Spojení CBD a meditace všímavosti může být užitečné také z toho důvodu, že jak CBD, tak meditace pomáhají zpomalit tok myšlenek. CBD tak může být tím posledním krůčkem k dokonalému využití všech benefitů, které meditace všímavosti přináší.

 

Na závěr

Když si je člověk vědom vlastních myšlenek, pomáhá mu to získat kontrolu v situacích, kdy ji ztrácí. Toto poznání sebe sama a svých myšlenek může být užitečné v mnoha ohledech. Je důležité myšlenky nehodnotit, ale pouze se zaujetím pozorovat. Meditace všímavosti pomáhá zlepšit vztah k sobě samému, což má za následek také zlepšení vztahu s vašimi blízkými. Pokud budete praktikovat meditaci všímavosti každý den, jistě si brzy povšimnete, že stres a úzkosti sice zcela neustoupily, ale vy je zvládáte mnohem lépe než předtím. Budete se cítit mnohem klidnější. Také si jistě povšimnete, že se vám zlepšila paměť, cítíte se lehčí a celkově se zlepšila kvalita vašeho života. To zní dobře, ne? Dobrou zprávou je, že meditaci všímavosti můžete praktikovat kdykoliv a kdekoliv. Na internetu najdete mnoho zdrojů, které vám pomohou začít třeba právě teď. Možná máte strach zkoušet nové věci, ale meditace všímavosti může váš život pouze obohatit. Získáte mnohem více, než kolik do této činnosti vložíte. Tak se pohodlně usaďte, zavřete oči a zaposlouchejte se do hlasu ve své hlavě. Možná vám to změní život.

 

Jak začít s meditací?

Vybrali jsme pro osvědčenou, 10minutovou Mindfulness meditation od The Honest Guys. Mají desítky dalších, velice kvalitních cvičení, stačí nahlédnout do jejich play-listu na Spotify.

 

 

Mějte se lépe. Každý den!